Thursday, November 12, 2009

InsyaAllah; ana disini dan akan terus disini

Assalamualaikum

Curahat untuk orang-orang luar biasa, dengan harapan difahami, diteliti, dan bersama memuhasabah diri....

Sedih rasanya...melihatkan A dan B sentiasa memperkatakan 'perbezaan' antara satu sama lain atau dengan kata lainnya.......................

Ya, ana percaya memang ada bezanya jika kita membawa kereta yang berbeza walau menuju ke destinasi yang sama. Mungkin kereta A lalu tol dan mungkin kereta B tak lalu tol atau banyak je yang singgah kat mana-mana atau mengambil sikap non-stop.Apalagi jika ada yang disepanjang perjalanan tanpa sedar telah menumpang dikedua-dua kereta atau tiba-tiba sang penumpang mula mengambil teksi...apa pula kata si pemandu yang berhempas pulas dari mula menghidupkan enjin, sampai setengah perjalanan, mungkin terpaksa hantar bengkel dulu (kerana rosak) sebelum sampai ke destinasi?

Apapun bagi ana bagaimana ana berfikir di sepanjang perjalanan itulah yang penting, jika seiring dengan majoriti penumpang termasuk pemandunya sekali maka itulah kereta yang paling sesuai (insyaAllah) andaikata minoriti penumpang merasakan sepatutnya ada dikalangan ahli keluar dari kereta, maka majoriti masih menang, dan yang paling penting jangan dipaksa penumpang-penumpang yang tak nak tumpang kereta kita!

cinta dan kasih sayang itu disini, kerana segalanya bermula disini....doa antunna sentiasa ana harapkan agar....

ana dapat bawak kereta manual dengan expertnya =)


Followers

About Me

My photo
Saya seorang guru yang sangat meminati bidang perikanan dan sukakan laut.