Thursday, June 9, 2011

'Mama yang hilang', pulanglah

Dia pernah memberi sejuta rasa dalam hatiku. Melaluinya Allah takdirkan hari-hari terindah kutemui tarbiyyah sesuatu yang seronok (sila baca : seronok hanya ada dua.seandainya sang hati tidak menerima ibadah sebagai keseronokkan, maka ia akan membuka pintunya seluas-luasnya untuk maksiat)










Entah sejak bila dakapannya ku rindu. Alunan tilawah itu aku rindu. Hafazan2 juga aku rindu. Perkongsian hatinya juga aku rindu. Entah sejak bila diriku memiliki 'teman istimewa' untuk saling berlumba menghabisi 2 kali khatam Al Quran dalam sebulan. Juga berlawan2 meneka2 surah yang ada dalam Al Quran.Sedang perkara-perkara besar juga menghiasi pemikiran, percakapan juga perbuatan ku. Dan entah sejak bila aku suka berbincang hal-hal baitul muslim dan tertawa mendengar kata-katanya setiap kali; 'eii tak sabarnya nak kahwin'...










dan bahagia sekali apabila dia berkongsi kebahagiaanya itu, kini










(walau seketika cuma)










------------------------------------------------------------------------------------------------

Wahai Allah....Ar Rahman Ar Rahim.......

Sampaikan padanya aku rindu,

Sampaikan padanya bahawa aku mencintainya,

Sampaikan padanya aku menunggunya,

Datanglah wahai ukhti,

Mari bersatu...

Terjemahkan kefahamanmu kepada amalmu,

dari kecil kepada yang lebih besar,

supaya kita lebih kuat!

menyeru kepada kalimah Allah ini.

menggapai impian kita.






(mama yang hilang; seandainya kamu membaca ini; ketahuilah bukan diriku sahaja menunggumu ~ ada yang lain yang selalu mendoakanmu, begitu banyak yang mendepangkan tangan untukmu. Begitu banyak yang bersedia memberikan bahu untuk kamu sandarkan. inshaAllah....kukatakan kerana tak sedikit yang datang meluahkan isi hatinya tentangmu...tentangmu)















Followers

About Me

My photo
Saya seorang guru yang sangat meminati bidang perikanan dan sukakan laut.