Wednesday, August 25, 2010

Ghuzwatul Fikr (Serangan Pemikiran)


بسم الله الرحمن الرحيم

Ghuzwatul Fikr atau dikenali sebagai serangan pemikiran.Ia adalah suatu fenomena yang amat lazim dikalangan kita umat Islam tetapi serangan yang maha halus ini amat sedikit peratusan umat Islam yang menyedari kewujudannya.


Apakah tugas Serangan Pemikiran?
Serangan Pemikiran mengubah pemikiran kita atau lebih jelas jika kita definisikan ia sebagai memesongkan pemikiran kita dari pemikiran Islamik atau lebih dahsyat lagi memandang hina pada pemikiran islamik.


Israel, Amerika dan Ghuzwatul Fikr!
Hubungan diantara mereka amat dekat dan saling berkait.Perkataan berangkai Ghuzwatul Fikr ini amat lazim dikaitkan dengan Israel dan Amerika yang mana mengambil tugas dalam menyebarkan pemikiran-pemikiran songsang ini.


Tahukah Anda???
Sebenarnya Penyongsangan Fikiran ini telah wujud sejak dahulu lagi iaitu sebelum manusia dicampak ke dunia lagi.

Firman Allah:

20. kemudian Syaitan membisikkan fikiran jahat kepada mereka agar menampakkan aurat mereka(yang selama ini) tertutup. Dan Syaitan berkata, " Tuhanmu hanya melarang kamu berdua mendekati pokok ini, agar kamu berdua tidak menjadi malaikat atau tidak menjadi orang yang kekal(dalam syurga)".
21. dan dia (syaitan) bersumpah kepada keduanya (dengan berkata): "Sesungguhnya aku ini benar-benar termasuk para penasihatmu".
(Surah Al-A'raaf 7:20-21)


Daripada ayat ini, jelas menunjukkan bahawa Nabi Adam A.S dan Hawa telah dihasut oleh Syaitan supaya melanggar perintah Allah dengan mengubah pemikiran mereka bahawa Allah sebenarnya tidak mahu mereka berada di syurga itu.Maka Dia melarang Adam dan Hawa dari mendekati pohon itu. Maka serangan pemikiran sebenarnya telah wujud sejak di syurga lagi dan syaitan adalah pengasas utamanya.


Ayuh Berfikir!!


Apabila kita boring, apa yang kita cari?
TV, Radio, YouTube, Majalah Hiburan, Cerita korea, Cerita Hindustan dan semua perkara yang berbentuk hiburan.


Apabila menonton cerita kartun, haiwan apa yang paling setia dan baik?
Anjing.


Apabila belajar sirah nabi dan sejarah?
Boring! Cerita pasal orang mati.


Apabila diajak berusrah?
Ala..masa temuduga nak keje nanti bukannya dia tanya semua benda tu.


Sedar tidak sedar, itulah kita.Yang tidak menyedari bahawa hati kita telah terbahagi kepada dua; dunia dan Islam.Kita mengasingkan dua perkara ini sedangkan Islam adalah cara kehidupan kita.Buta melihat apakah hiburan terbaik, apakah itu haiwan-haiwan syurga, apakah itu pengajaran dan pedoman kisah lepas dan apakah itu temuduga Akhirat?


Selama lebih 113 tahun kita telah terperangkap di dalam jerangkap samar protokol yahudi atau lebih dikenali sebagai "The Protocols of Learned Elders of Zion"Jerangkap yang invisible ini sedikit demi sedikit menjadi sebati dalam darah daging kita tanpa kita sedari.Dari protokol ini, maka terlahirlah budaya 4S&4F iaitu:


4S
Song
Seks
Smoke
Sport


4F
Fun
Female
Fashion
Food


Tanpa lagu, kita keboringan.
(Pilihlah lagu yang dapat menyuburkan pohon rohani kita-yang dapat meningkatkan iman kita)


Seks tu senaman apa!
(erk?senaman?tapi dilakukan tanpa hubungan halal?kalau sampai anak dibuang merata?HIV berleluasa!)


Tak ada rokok, tak terserlahlah macho aku.
(Bukan ke rokok tu bakar duit? Dah la menyumbang kepada saham MATI CEPAT.)


Sport tu best apa!Menyihatkan!
(Sampai solat pon terlepas kerana mengikuti perlawanan WorldCup? Kalau tak pakai ketat-ketat, seluar tak pendek sampai nampak lutut..tu bukan namanya sukan.)



Ironinya, itulah pemikiran kita.Kerana kita lahir dalam suasana yang memang begitu.Kita terpengaruh dengan hedonisme (pendekatan sosial yang menjadikan hiburan sebagai satu cara hidup).Betapa halusnya serangan ini sehingga mata yang celik ini seolah-olah sedang tidur dibuai mimpi, terasa asyiknya hidup hingga terlupa kita mempunyai satu matlamat yang akan dituju dan bersifat kekal.Marilah kita menjadi seorang muslim yang berorientasikan ibadat kepada Allah dan bermatlamat untuk menegakkan Islam di muka bumi ini.Kita boleh mengetahui tentang Protokol Zionis dan Hedonisme ini dengan lebih jelas di sini di artikel yang bertajuk Mahasiswa dan Hedonisme.Semoga bermanfaat!


Ayuh rakan-rakan! Kita pulang kepada Quran dan Sirah-sirah Nabi untuk meloloskan diri dari jerangkap Zionis ini supaya kita dapat melangkah ke arah kehidupan yang hakiki berlandaskan Islam yang syumul.Sama-sama kita bermuhasabah.


"Dan Kami turunkan dari Al-Quran (sesuatu) yang menjadi penawar dan rahmat bagi orang yang beriman, sedangkan bagi orang yang zalim (Al-Quran itu) hanya akan menambah kerugian"
(Surah Al-Isra' 17:82)

Followers

About Me

My photo
Saya seorang guru yang sangat meminati bidang perikanan dan sukakan laut.